Heylow and Salam to all Blogger!
Wednesday, October 5, 2011

It is almost 2 months now. I know...I owe all readers about my precious baby's story... Mmm, I'm full recovered now... happy dan teruskan hidup. Tapi tiada kekuatan lagi nak bercerita pasal Damia. Well, life must goes on... Orang kata I tabah... Yes..kena tabah. I selalu remind myself that segala yang terjadi ada hikmah. Hikmahnya apa, I pun tak pasti but I mesti redha on what happen to me. Even it's hurt, I always said Alhamdullillah. I'm the chosen one. Dan bukannya dalam dunia nie, I yang rasa sorang-sorang benda nie. Ramai lagi ibu-ibu uang senasib malah lebih teruk lagi ujian yang diterima dari Allah. And I believed that Allah turunkan ujian ini sebab Dia tahu I mampu menanggungnya. To Damia, Mama bersyukur Damia pergi. At least Mama dah tahu Damia confirm tunggu Mama and Abah kat sana. Amin..

Macam mana I accept the ujian fr Allah. Well, honestly rasa pahit. Anak yang dikandung 9 bulan tiba-tiba pergi sekelip mata jer. But, bila rasa sedih, I pujuk hati. Damia adalah milik Allah dan kepada Allah jua dia kembali. And not only Damia...myself pun satu hari nanti akan pergi juga. Hanya masa yang  menentukan. Dan selalu I rasa rugi sangat kenapa I tak berkesempatan hidup bersama dengan Damia. Tapi I pujuk lagi hati bahawa dunia ini hanya sementara. Yang kekal adalah akhirat. Dan yang kekal juga I akan bersama Damia buat selama-lamanya.. Bukan hanya sementara....It's really changed me a lot. The way how I look at myself. Banyak benda yang kita alpa masa kat dunia. And I try untuk berubah sikit demi sikit. Alhamdulillah.

I read this before. How to handle perasaan kita dengan ujian yang kita rasa paling berat untuk diterima. I might share this with you. When I pray, I doa "Sesungguhnya ujian yang Allah berikan pada aku adalah sangat berat untuk ditanggung... Aku amat merindui anakku Damia.. Ya Allah...Tapi aku redha dengan segala kepahitan ini. Dengan keredhaan ku ini, kau berikanlah ganjaran pahala buat diriku dan suamiku serta anakku...Dan makbulkanlah segala permintaan dan doaku ini..Amin". Dan ia buat I tenang.

Yes, I cried when I missed Damia so much. Bila teringat dia...bau dia..rupa dia...But, I never cried and blame Allah on this.. NEVER! I rasa bersyukur.. Ini cara I pujuk hati...Alhamdulillah..it works! Tak salah menangis..Asal kita tahu batasannya.

Well..I patut  habiskan cerita Damia... this is my diary.. satu hari nanti I harap Qaira dan adik-adik dia dapat baca diari ni bila I dah takde lagi.. and dari situ dorang akan tahu, macam mana keadaan dunia ini. Ia bukanlah selalunya indah. Tapi kita kena selalu bersyukur. And semoga dia tahu apa yang berlaku pada Mama, Abah, diri dia and mungkin adik-adik dia...

Mmmm, I hope lepas ni I can post entry biasa yang ceria tanpa rasa sedih lagi. Bukan Mama tak ingat Damia atau nak lupakan Damia.. Damia selalu ada dalam hati Mama and Abah buat selamanya...

7 comments:

zeta said...

Im speechless..and didn't know what shud i say to comfort u....
Moga u sentiasa tenang dan dirahmati Allah selalu..

ARIBA said...

u buat yg sedih jugak..;-(...anyway, alhamdulillah sbb u one of the lucky one..moga ganjaran yg besar buat u di akhirat kelak..amin..

Momma Qiestina said...

amie,

i know u are strong kan dear :)
semoga damia menanti mamanya kat syurga nanti.i feel u sbb my sista pon penah mengalami kehilangan anak..kat blog dia siap ada list momma ahli syurga.maybe u bole amik kekuatan dari situu.

take care & kiss for qaira ye!

cottonMOMS said...

hugzzz. :)

AmyMizzunderstood said...

Aku pun rindu damia..tiap2 hari aku doa kat dia..hukhuk..

[ Hanie ] said...

berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul. tp i sgt2 hormat dan sgt2 sanjung cara amie bermusabahah diri dan sentiasa mengingatkan diri utk bersyukur dan memikir positif setiap kejadian yg jadi ade hikmahnya. Tak semua org boleh buat mcm tu. Memng betul, amie sekeluarga adalah antara insan2 yg terpilih dan ada hikmah disebalik semua yg berlaku :)

SurayaHarris said...

I doa yang indah indah sahaja akan menyusul untuk u dan ur family selepas ini..Amin..