Pernah tak korang rasa camni?
Friday, January 30, 2009

Aku nak tanya korang, pernah tak korang jumpa dengan org yg suka mengata org lain jelesla, dengkila, tapi dia tak sedar yg dia sendiri telah melakukan perkara2 yg dikatakannya tue terhadap org lain selain dr org lain yg disebutkan tadi? Hik hik...

Mcm nie, org nie, selalu ckp dan tunjuk yg dia nie hebat, bagus, apa saja pemilihan dia tepat & perfect... (konon-kononnya)..Mcm dia jeles (boleh ke guna statement mcm dia jeles nie) dengan kehidupan aku.. dia hanya bagi hint2 yg kdg2 buat aku rasa nyampah n meluat dengan statement dia... tapi aku tak ckp apa.. Aku diam. Aku malas nak membalas dengan org yg tak setaraf dengan aku.. (wah, ada taraf ke?? bukan semua manusia sama ker?) Atau aku tak balas sbb aku tahu dia tak boleh challenge aku... kiranya mcm buang masa aku jer kalau nak layan dia lebih2. Sbb tue sampai sekarang aku DIAM and aku tak pernah reply apa saja statement yg boleh menyakitkan hati dia.

Dr aku kawin, till life marriage aku dan juga sampai aku dh pregnant skrg nie, setiap apa yg dia ckp pd aku, pasti mengundang sindiran.. (mcm tak puas hati la dengan aku). Dia selalu compared herself yg konon2 perfect tue dengan aku.. kiranya dia semua perfect la.. (tapi aku tgk, tak pun) Dan sindiran2 tersebut, ada beberapa readers yg perasan... Tapi aku tetap buat tak tahu. Sekarang nie, aku nak tanya. Manusia ini tergolong dalam golongan yg mana?

a) Mmg dia jeles dengan aku
b) Mmg perangai dia mcm tue dan dah tak boleh nak buat apa dah
c) Atau aku yg cpt terasa (tapi klu aku terasa, takkan org lain boleh perasan)



Dia siap bagi statement at her own blog pd 1 of the reader yg perasan kelakuan dia tue mcm nie "Maybe dia tak dididik untuk tidak menyakitkan hati org lain". Bcoz the reader comment something on her at my blog nie... Once the reader tue commented on her, then dia delete comment yg dia sendiri taip tue! Why? If u tak salah bt pa nak delete? Bukankah ko sendiri akui yg penulisan ko itu adalah penulisan kreatif?

For me, Hello? The words MAYBE DIA TAK DIDIDIK tue referring to whom? The parents of the reader yg comment dia itukah? Mmg dia tak ckp or refer pd parents.. but usually if perkataan TIDAK TERDIDIK itu ditujukan pd seseorang, dah sah2 lah ko salahkan mak bapak dia kan? Kalau refer pd PARENTS, I think u're the one who did not 'TERDIDIK' by ur parents... Don't judge other people dengan kesalahan org lain... Lagi2 bila involved kan parents org lain.. I hate this so much!!! U're the one who start this by writing all the things at ur blog! Maybe before nie, aku layankan jer and anggap u as a virtual fren but, ur wordings at ur blog tue, mmg tak boleh tahan la!

For me, before nie, aku takde masalah pun dengan sesape.. but when u start this, AKU TERASA!

Perlukah aku buat 1 entry utk korang judge ada unsur kedengkian atau tidak dlm setiap comment dia kat blog aku nih?!

Oh! 1 lagi... kalau ko tak terasa apa2 dengan aku, kenapa remove my blog link yg ko link kan b4 nie.. apakah maksud?

Tapi aku rasa, aku malas nak layan dengan org yg berlagak semua dia tahu... tapi baca gak blog aku... Haiiishhhhh....

p/s - Oh! Aku takkan menulis lagi pasal dia walau apa pun yg dia comment nnt!

12 comments:

goblogbyfarah said...

aihhh..annoying betul!!!

abaikan je kak amie...

m@Ri@ said...

em..abaikan jelah kak amie..be happy with ur preggy life..abaikan mereka ye..update pic byk2 n ur stori..maria suke baca..=)

chik star said...

mentel tuh.
huhu

Anonymous said...

ya sangat mentell..mungkiin sbb dia nya ALAHAN time preggy camtu kottt??well once dah ganggu idop aku..SELAMAT la ko!
time kacih..

kak jaga baby elok2 k..berapa minggu ko skrg??tak telebih weeks kan dari date kawin?erk?

Anita, Mummy Adzryl said...

sabar amie.. sabar.. camne i x pahsan comment2 camtu ekk kt sini? haih.. sabar okeh!

Unknown said...

hmmm marah betul ni amie...wahteve it is...u calm down..nanti effect baby tu...

mmg ader org macam tu..actually org macam ni dia tak leh tgk org lebih...n unsur dengki tu dah sebati dalam diri kot..kat ofis i pun ader manusia jenis ni..hahhahaa

~BEE~ said...

nasib baik la Mrs amie ni berhati waja...abaikan semua tu...

Mrs. Amie said...

me to ungu violet : pasni mmg kak amie nak abaikan jek...

me to maria : ish, nasib ada maria yg suka baca blog nie.. best ker? hahaha

me to chik star : yerla..betul tue..

me to amy : ko jgn gedix2 sgt okeh org nak bertunang...agagaga..ko kena dapatkan 'lesen' dulu.. if u know what i mean..hahaha

me to the mrs-bride : komen2 nya akan diperasan jika diperhatikan dan di relatekan dengan entry2 yg i tulis slalu...

me to nur : semoga kita tak jadi org dan tergolong dlm golongan yg cenggitu... i tak suka la..

me to bee : wajib berhati waja.. demi baby n husband..cewah!

[ Hanie ] said...

haihh...mintak dielakkan dan dijauhkan la dgn org2 mcm ni. Sabor eyh amie...nanti baby tak comey (haha ade kaitan ker?) :P

RieNa.YuMi said...

babe...tak usah di layan orang yg senget otak nih...membazir...hehehe

hanimndroid said...

dah terbalik, pttnya sy la tya mummy-to-be and her little ones... alhmdlh, sihat hendaknye selepas musim.

semua pun sibuk dgn hidup memasing.tp, bg sy, sy akn tetap singgah dan baca wlupun selalu je xsempat nak tinggal jejak...

err, org mcm tu memang kasi naik kita punya hangin saje. TAPI, luahkan. let it out. marah. but then, let it go. kami kan ramai utk jadi supporter akk...

koklie's said...

rilek amie, i pun penah alami situation macam u, the best thing is ignore je org mcm tu anggap je la die tu langau k, ahaks.. nanti die boring la