Kenapa Anonymous suka menyibuk kat blog kita?
Friday, February 19, 2010

Rimas dengan lalat2 yg comment as anonymous! Kenapa korang nie suka menyibuk kat blog aku nih ha? Nak komen mcm2.. tapi komen as anonymous.. PENGECUT! Umpama baling batu sembunyi tangan. Kalau ko rasa komen ko tue sgt jujur, ikhlas dan baik sgt, kenapa as ANONYMOUS? Kenapa tak menggunakan nama sendiri and link sendiri supaya aku boleh tgk muka ko, ko boleh tgk muka aku! Kan bagus mcm tue? Supaya aku boleh judge ko sepertimana ko judge aku. Hahaha...

Macam nie la.. since aku blogging dr tahun 2007 sampai skrg, yer.. bukan 1 atau 2 jer komen2 busuk korang nie ganggu hidup aku. Banyak sgt.. semuanya komen2 berunsur KEJELESAN atau CEMBURU dengan kehidupan aku. Kenapa? Kan aku dah bgtahu. Kalu tak suka, jgn menyibuk. Hidup korang nie tak puas hati yer kalau tak drop komen yg nak menyakitkan hati aku? Bila dah comment baru korang puas? Apa motif sebenarnya? Aku tak invite pun korang dtg blog aku and jeles2 dengan kehidupan aku. Aku, aku la.. engkau, engkau la. Lagipun takde apa yg perlu korang nak jeles2 pun. Kan semua org ada rezeki sendiri. Ko tak percaya pada rezeki ko? 

Mcm nie la.. To Anonymous nie, kalau korang rasa aku nie over atau tak suka aku ker apa ker, silalah kalau korang nak kutuk aku. Tapi jgn kutuk as an anonymous.. Use your name.. give me your link. So that we can exchange idea.. Why not kan? Kalau korang rasa komen korang tue bagus sgt lah.. Mulia sgt. Aku nie jer yg jahat. Korang tue mcm tak buat salah. Bagus sebagus2 nya.. ish ish.. napelah nak cari musuh. Aku kalau tak suka kat org, takdelah mengata2 mcm yg korang buat nie.. tak suka blog org tue, aku blah. Even aku takde langsung nak tulis pasal org yg aku tak suka kat blog. Why should I bother kan? As long as dia tak cari pasal dengan aku, dah. 

Ok, aku memang nak ignore org2 anonymous nie.. dahlah masuk tak bagi salam. Pastu terus maki hamun + komen yg mcm2. Some of the comment, I delete kan jer. Sebab komen mcm sampah. Some tue I approve kan jer.. sebab I tahu niat comment u.. tapi cara u salah sbb ada unsur sakit hati dan jeles. Kan?

Orait, end of the story. Pasni, kalau nak komen aku, komen with your name and link. Kalau takde link, bagi phone number u so that kita boleh jumpa and kenal each other. Mana tahu boleh jadi kawan baik pasnie.. Nak?

22 comments:

::Ida:: said...

hahahaha... i pon klakar jugak tengok org komen2 mcm ni.. they added a spark in the blogosphere ni sebenarnyer :P

Mrs Zamzuri said...

they dont have life sbb tu dengki dgn life u.

buat bodoh sudah sbb sah-sah la derang tu bodoh kan. org pandai tak wat cenggitu.

derang tak bagi u makan so jgn termakan dgn cacian or makian they all.

HaninFarshid said...

hahahah...good one amie....u pun kena gak,eh? pelik diorg nie....kiter takde pun suruh diorg baca blog kiter....tp diorg yg nak baca...then perasaan PHD tu dtg...lepas tu comment yg bukan2...

diorg jeles je dengan u...because u've got a great life,family,friends,hubby and daughter... semualah great about u....tu ada yg jeles dengan u...

patutnya kiter mendoakan kebahagiaan orang bukannya nak cari gaduh...

Rohani Hashim said...

mama qaira,

btol tu apa u ckp, kalau xsuke xyah la jengah kan...ni tak, nak gak amek tahu, then komen ape2 ntah...isshhh

menambahkan dosa betol..

xper, ramai je lagik yg suke jengah blog u nih. me 1 of them...;)

Mrs. Amie said...

Ida : betul! tukang sibuk sebenarnya! haha

mrs Zamzuri : good one babe.. laki i yg bagi i makan kan? dorang plak sibuk.. benci!

Hanin : trueeee! actually Hanin.. kepala otak dorang nie, always pikir benda negative jer.. sbb tue jd cmnie.. cubalah positive sket.. kan?

♥♥relyza♥♥ said...

nak jadi kwn baik sis! hehehee
but im not ANONYMOUS tau
abaikan aje mereka kak. dlm depa dengki2, depa masuk gk nak baca blog akk. hit akk gak naik. wahahaha
dlm hati depa ada longkang busuk...tak blh cuci. nak wat guano kan kan...
tak macam kita2, dlm hati ada taman...eceh!

LiAnA said...

i tergelak tgk labels u kat entry ni..

tp tulahkan.. kalau tak suka jgn masuk blog org tu.. nk melaser tp penakut..

CIK NANA said...

Hey cik lalat,takmo la kaco idup org beb!

Amie, bolayan je la! :)

Unknown said...

ahahhahahha...i agree...if u dont have anything nice to say, dont say anything at all..in the end, kenapa kena sakitkan hati org? apa yg u dapat pun....baikla kita ni sangka baik2 je..positive all the time..org pun akan sangka baik dgn kita mcm tu.right?well said dear

FYR said...

hahaha..amie, bijak bijak..sometimes i terfikir gak nape org suka kutuk org lain nye blog or comment gila dahsyat?..but bila i pk2 balik, myb sebab diorg nak indirectly famous kut~!! walaupun not using the real name, diorg suka kut org dok ckp2 pasal diorg...and buat entry pasal diorg...bangga mereka...my advice, jgn layan...buat dekk...kita ada kebebasan bersuara...nyaring ke, gemersik ke, xdengar langsung ke, suara kita...kan?? way to go mummy~!! be yourself and you know the people whom matters most to you love you just the way you are...chin up!! ;)

Mrs. Amie said...

Relyza : Jom berkawan baik! haha.. tue la kan... benciikk org mcm nie.. sibuk!

Liana : hahaha.. biar anonymous tue baca... entah2 dia link i.. hahaha..

Cik Nana : memang! nyampah!

Sara : Thanks sara! betul apa ucakap tue..

Nat Azmi : thanks Tasya 4 ur support! almost everyday I received comment from anonymous.. sbb tue kdg2 tak tahan..

ezan said...

wah banyak la kes pasal anonymous skrg ni.. lebih glamour dari org yang reveal nama sendiri.. hehehe.. tp betul la kadang2 sgt2 xpaham apa niat sebenar dorg ni... so the best way.. ezan rasa ignore je.. anggap je cam setan yang berbisik kat telinga. hahahahah....

Lea Shmea said...

i think kan kak amie, that person is jealous cos u're like.. one of the most well known bloggers arnd.

ielya said...

i rasa anon tu sebenarnya one of ur fan tapi malu nak ngaku :D

Mrs. Amie said...

Hany : thanks hany.. rajin baca yg ntah apa2.. hik hik..

Ezan : betul... org yg ada nama pun tak seglamer anon nie..

Lea : well known? hahhaa.. pandai jer..

Ielya : fans? hahaha.. agaknyalah kan.. fans kita nie.. nak join tapi tak nak cakap...

[ Hanie ] said...

amie, hanie suke bace entri amie lepas kan geram tau...sgt lepas dan tulus dari hati kan?? takde nak simpan2 hee. Tp takdela hanie suke tgk amie geram2 mcm ni slalu..sape suke kan? Haih..tatau la..nak habaq ape,dorang ni tatau penat kot

Mommy Stephanie Liah And Daddy Remy Rizal said...

omg...u trace je ip add dia kan senang...mana tau mak2 blogger gak?ha...kantoi nnt meh i tolong u buat entry khas.kihkih.jahatnye anom2 tu..i ade hacker,u add la mommy kika,husband dia hacker.dlu i dpt tau yg komen as anom kat blog i psl suhaila dlu tu,i trace IP add dia.mak org anak dua,you!!ada blog lg :)tp nw dia dah malu,block dah xde.

~Eila Nur Kaseh~ said...

amie, memang memula dpt komen negatif kite rase sedey..tp bila pk2 balik..why should we bother about that? ermm..lama2 malas nak layan..biarla org komen ape pun..diorg ingat diorg 'kenal' diri kite ni bila dah baca blog...
org jeles mmg gitu..maklumla life diorg tak happening...

Zainur said...

Saya terpaksa close blog sblm ni sebab org2 yg dengki mcm tu la...xfhm apa yg mereka nak jeles sebenarnya...sedih juga terpaksa buka blog baru as a new person sebab tak tahan dengan komen2 'annoying' nie..anyway, salam kenal ;)

~ SueHarriz ~ said...

babe i bru bca sume entry2 u, mesti ada anon yg komen kann..? sape la agaknye ehh..? mmg rmai yg suke dngki, i pn ada kne, siap gune nama i, tp kitorg sume tau keje sape tuh. hehe.

Mrs. Amie said...

hanie : kita mestilah telus dan mulus.. agagaa

Steph : silakan Steph.. i menyampah org mcm nie.. isunya kecik tapi saje nak besar2 kan.. ntah apa2..

Zainur : Babe, buat apa nak close.. kita mesti lawan! haha.. salam kenal too!

Sue : tue la Sue, dorang nie jahat giler tahap max! lucky lah u dapat tahu sape yg i buat... kalau i, i cilikan jer mulut dia.. haha

lynda said...

hai Mama Qaira..

biasa la tu...orang yang dengki dan tak menghormati kehidupan orang lain..anyway salam pekenalan to you.