"Ingat, awak nak pegang Qaira nanti..."

Mendengar ayat bersalah ini, akhirnya ku lupuskan jua hasrat yg diidamkan setelah sekian lama.. degan membeli wedges dr kedai yg sama dengan ketinggian yang tak seberapa itu, hanya cukup menenangkan hati dengan ungkapan "Janji ada kasut raya".
Uwaaaa.... benciikk...dan nak sedapkan hati, ayat sebegini berjaya memujuk hati;
"Takpe, tunggu Qaira besar sket bila dah tak payah dukung dia..."
Hehehehe...
Uwaaaa.... benciikk...dan nak sedapkan hati, ayat sebegini berjaya memujuk hati;
"Takpe, tunggu Qaira besar sket bila dah tak payah dukung dia..."
Hehehehe...
Juga, pencarian baju juga semakin sukar apabilaterpaksa mencari baju bersaiz :
Uuuwaaaa... akibat melahirkan Qaira, beberapa bahagian badan telah bertukar saiz n need beberapa space untuk meletakkan lemak2 berlebihan tersebut... Sukacita dimaklumkan disini, saiz I skrg ialah XL...Akibat dr dukacita ini, perlulah ditekankan, penurunan berat badan adalah penting untuk dilaksanakan lepas raya.. Kenapa kena tunggu lepas raya? Kenapa tak nak diet skrg? Sebab nak berjoli katak makan yg enak2 kemudian aku mmg nak berkerja keras...haaa.. tak sanggup... rasa sedih giler dengan keadaan skrg... resah dan gundah gulana memikirkan perihal berat badan.... nasib M&S mempunyai saiz sehingga bersaiz2... tapi to be in size 12 right now, adalah 1 bebanan yg perlu dipikul dengan senang hati. Hanya Meg Cabot sahaja yg memahami... lantas aku capai novel yg dah lama aku beli tapi hanya baca separuh jalan dr Meg Cabot.
Yang boleh menenangkan diri buat sementara waktu... Lantas, novel dibawah juga perlu dicari kalau pertambahan berat badan dijangka berlaku lepas raya... Hahahaha....
Bukan tu jer, postpartum hair loss juga lately nie dah nampak.. banyak rambut yg gugur even b4 nie, mmg susah I nak keguguran rambut.. tapi lately nie, dekat baju, dekat sikat, mesti ada rambut yg gugur... juga ada tekanan jiwa juga yg berlaku tapi disebabkan ia hanya sementara spt yg selalu aku baca, jadi tak perlulah dirisaukan dan hanya mengambil keputusan untuk memotong rambut spt gaya bob di bawah :

Rasanya gaya Eva Longoria nie lebih simple n pendek sbb Qaira pun dah pandai tarik rambut skrg.. Ishhh, banyak betul perubahan yg berlaku...Akhir kata, saya pasrah n terima jer :)





















