Again, I've been tagged!
Saturday, September 13, 2008

* Gambar hiasan sekadar cth lakaran aku semasa menjawab tag di bawah


Kali ini aku di tagged oleh Farah.

The rules:
Link to your tagger and post these rules on your blog.
Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.



_________________________________________________

Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.

1. Aku nie kadang2 pemalas... tapi bila dtg rajin, habis semua kerja aku siapkan.. Ini termasukla kerja umah, kerja opis n kerja hantaran aku tue.. tapi klu dtg pemalas aku tue, jgn hrp la aku nak buat apa melainkan dok atas katil baring2 bt bodo...

2. Aku nie suka merajuk...serius suka merajuk... klu merajuk tak ingat... klu org tak pujuk, aku sakit hati... bila aku sakit hati, haaa... hanya En. Hubby jela yg pandai pujuk....

3. Aku nie pemaaf...baik hati... kira2nya sifat2 positif sume aku ada... cuma time sifat tue muncul, ia bgantung pd masa, mood dan suasana ketika sifat tue akan muncul... cthnya, klu suasana mood tu mbuat aku happy jer, mestilah aku gembira... cmtu la lebih kurang... susah nak describe...

4. Serius, aku nie cpt sgt kesian... kesian pd manusia... kesian pd haiwan... esp. kucing.. kat belakang umah aku tue, ada anak kucing baru lahir,..dia terjatuh dlm longkang...pastu longkang mestilah kotor kan... aku nie tak kira kotor ke apa ke, aku amik anak kucing tue, mandikan dia.. sbb mak dia dh lari... aku kesianla anak kucing...pastu aku gi pet shop kat umah aku nie, aku beli susu kucing n botol susu kucing yg comel... tapi 2,3 hari pastu anak kucing tu dh hilang.. ntah2 dh mati... so, aku pasrah. (nie hanya sebahagian kisah kasihan pd haiwan)...

5. Aku suka coklat.. chocolate cake, chcolate cookies, iced chocolate, chocolate brownies... apa2 shj yg berunsurkan chocolate semua aku suka.... tapi bila bab ICE CREAM CHOCOLATE, tulah satu2nya benda yg aku paling TAK SUKA... tapi cth kalau aku beli ice cream kat Baskin Robbins ker, haa..mesti aku nak topping chocolate..tapi ice cream definitely bkn chocolate ya.. haa...korang xpyhla rasa pelik... En.Hubby smpai skrg tak boleh terima kenyataan asal aku tak suka ice cream chocolate... tapi yg lain2 berasaskan chocolate, mesti aku nak beli... aku nak makan... aku sendiri tak tahu knape.. jd, jgn tanya...

6. Aku nie sume org kata muka nmpak sombong... tapi aku bukan sombong... dah org tak tegur, xkan aku terkinja2 nak bertegur sape... kiranya aku nie senang jer... aku takkan tegur org tue, klu org tue tak tegur aku... tapi skali org tue tegur, 10 kali aku balas teguran dia... smpai dia tak de space nak bernafas....amik ko... ckp lagi aku sombong...

7. Kalau korang tgk muka aku betul2, mesti tak sangka aku nie, seorang yg berseni... hahaha... like my frens always said "aku tak sangka amie nie pandai buat hantaran... serius aku tak percaya" (ok, nie umpatan my best fren.. tapi tgh2 dorang ngumpat tue,. aku dgr..siot je dorang sesuka hati ngumpat... nasib tak mengecewakan hati aku sgt..) Pastu.. dorang ckp, dorang tak percaya aku nie skrg, suka baby n kanak2... sbb masa sekolah rendah dulu aku ada bt statement yg mcm nie.. aku tak sangka kawan aku yg 3 org tue masih ingat smpai skrg :

"Aku, kalau baby nangis, aku tolak stroller dorang kat gaung"

Dashyat kan statement tue.. tapi skrg lain la.. agaknya makin dewasa, aku semakin menyayangi kanak2... tapi kanak2 yg tak menyayangi aku.. asal tgk muka aku, mesti nangis.. tapi klu kanak2 tgk muka En.Hubby, wah wah...senyum simpul siap nk kiss2 lagi... ini citer benar yer kwn2... xpelah.. aku pasrah...ngeh ngeh ngeh...

Oleh itu, aku nak tag rakan2 spt berikut : (harap jgn mls nak jwb tagged.. tag nie mengeratkan silaturahim tau)

Dialicious

June (jgn sedih ek.. bila kat Kulim tahu rindu.. bila dh jumpa nak balik Kulim balik... haiishh)

My sista!

Suryati

Anita, the mrs-bride (nie lagi sorang.. nak bhenti keja plak.. dah gi keja, rindu plak..dr layan2 rindu tue, jawab tag nie..wokeh bebeh...)

Kak Di, green apple (xtahula Kak Di penah buat ke tak nie... Kak Di ada masa ker nk jwb? kang gaduh lagi dgn boss)

Yumiko (aku xtahu nama sebenar ko.. tapi aku harap dgn menjawab tag nie, kita akan lebih mesra di hari raya...cheewahh...)

Sekian, terima kasih.


8 comments:

Twiggy said...

huhhu, merata-rata orang kena tag benda nih, hehehehe

*SiRibenMerah said...

hye.. I link u =)

salam kenal =P

13may said...

OoooOOooOOoo........hahah :D

Mrs. Amie said...

me to twiggy : smpai tak larat nak pikir utk jawab tagged nih! heheh

me to sirebenmerah : i'll link u back..salam kenal jua..

me to 13may : gelak ada makna tue..ceh

Dilla said...

Hello kak... yeah... we're neighbour.. ;)

violet said...

suka coklat? coklat sedapkan. hehe

afiq said...

nk tney jugak... apsal x sker ekem coklat plak...
ehh.. sis..
link da sye btol kan...
kihkihkih

Mrs. Amie said...

me to dilla_tan : heheh..kita neighbours tapi tak bkesempatan nak tegur..aiseehh..

me to violet : harusla sedap.. except for the ice-cream ok..

me to afiq : dah eskem coklat tak sedap..hishhh...!